Donatie Ban Khok school en Napeing Noi school

29 september 2012 - Phon Phisai, Thailand

Na overleg met Jack en de scholen is er besloten om 12 kinderen in totaal te sponsoren.
Dit op 2 verschillende scholen. Het gaat hier over een totaal bedrag van 6000 Baht.

Als je het vergelijkt met het feit dat een simpele maaltijd hier ong. 20 Baht kost, dan kom je al snel tot de conclusie dat 6000 baht een groot bedrag is.

De kinderen van Ban Kohk

De namen van de kindjes van de Ban khok school:

• Kanyapak

• Tanakit
  • Sunisa
  • Adtapon
  • Matinee

Dit in volgorde van leeftijd en klas.

Na aankomst op de scholen worden we weer vrolijk onthaald door de kinderen. Nu hebben we nog een extra Farang bij ons. Dit is Phillip, een Brit met zijn eigen organisatie. Een grote westerse jongen heeft natuurlijk ook veel bekijks!

DeBan Khok school had in eerste instantie 3 kinderen gekozen. Toen ik op het laatste moment hoorde dat de Napeing Noi school 6 kinderen had, vond ik het niet eerlijk verdeeld. Toen is er besloten dat er 3 kinderen extra gesponsord gaan worden.

Op de Ban Khok school was het intiem, de kindjes kwamen met zijn 6en en wachten ieder op zijn beurt op de envelop met daarop hun naam geschreven. Alle 6 zijn ze erg verlegen. Wanneer ze de envelop krijgen is er een bescheide glimlach te zien.

In tegendeel hier op de Napeing Noi school. Hier zijn alle kinderen van de school verzameld op het plein. Iedere groep heeft een dansje voorbereid voor ons. Na dit alles is het tijd om ook hier de enveloppen uit te delen.

Een meisje kan ik me nog heel goed herrineren van de vorige keer. Zij had veel spulltjes mee naar huis omdat zij iedere keer maar weer met vragen of met een dansje of wat dan ook kwam. Volgens mij is ze een jaar of 11 maar ziet er veel jonger uit in haar paarse schooluniform. Zij was de gene die goed in Engels is en ben blij dat we haar op deze manier kunnen helpen!

Uiterraard ben ik blij dat we nu in totaal 12 kinderen een beetje kunnen helpen.

Names deze kindjes dan ook heel erg bedankt!!!..

Foto's en Video's volgen!..

1. Kim:
    4 oktober 2012
    Ben een tijdje ziek geweest. Heb daarom nog geen tijd gehad om alles te up daten. Ben nu in Laos, en blijf nog een paar extra dagen in de bewoonde wereld. Hopelijk kan ik nog wat foto's uploaden voordat ik de bush in ga!