3 weken Laos in een notendop

17 oktober 2012 - Huay Xai, Laos

Hallo luitjes thuis,

Lang niks van me laten horen!. Dus vind dat het nu wel eens tijd wordt om te vertellen dat alles in orde is. Geen gekke dingen gebeurt deze keer, njh... het gebruikelijke:

1. Crazy Ladyboy achter me aan, die vervolgens door de militaire politie opgepakt wordt.
  2. Mijn bus missen en tot de conclusie komen dat iedereen weg is en verplicht nog een nachtje in Vientiene blijven.
  3. Op stap met een vriendin in de tuck tuck om vervolgens heel de avond van winkeltje naar winkeltje te rijden omdat in Laos alles om 23.30 dicht is.
  4. De enige Farang op stap in een disco vol Locals die allemaal met je op de foto willen.
  5. In de verkeerde boot stappen en tot de conclusie komen dat ik niet richting het Zuiden ben gegaan maar naar het Noorden.
  6. 6 uur op de grond van de bus belanden omdat er geen stoelen meer vrij zijn. Dit samen met zakken rijst en een Haan. Die ons vervolgens 's ochtends wakker kraait.
  7. Gebeten worden door badbugs en de oplossing in Laos is om gewoon in een ander bed te gaan liggen.

Dan heb ik het niet over de dingen die ik gewoon al normaal ben gaan vinden.

1. Zoals het feit dat het hier heel normaal is om je babytje voor op de brommer mee te nemen.
  2. Je neus zo hard mogelijk leeg spuiten op de grond, zelfs in de bus.
  3. Kinderen te laten bedelen omdat ze er zo schattig uit zien.
  4. omver gelopen worden door koeien die midden op de weg lopen en geen steek aan de kant gaan. Dit is het zelfde voor de honden hier.
  5. Koeienpoten, Varkenshoofden, Kippenvleugels op de markt verkopen inc. de vliegen die er op zitten.
  6. Hurkend naar de W.C. gaan en geen toiletpapier aanwezig.
  7. Opgelicht worden waar je bij staat.

Dit alles valt in het niets, als je het gehele plaatje bekijkt. De mensen die niet veel toeristen zien zijn oprecht vriendelijk. De zonsondergang is ieder dag weer een plaatje. De bergen gaan me nooit vervelen. Kortom Laos heeft een speciaal plekje in mijn hart!

Meer details over mijn reis volgen nog!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl