Aankomst Phon Phisai, Thailand

7 september 2012 - Phon Phisai, Thailand

Trein naar Nong KhaiEen lange vlucht, rit vanaf vliegveld naar Bangkok en weer terug, taxirit met file naar het treinstation en een hele lange treinrit verder... Ben ik dan eindelijk in Nong Kai. Dit is de stad van het Noord-Oosten. Voor onze begrippen meer een dorpsstraat.

Jack en Patrica, de gezinsleden van de Thaise familie waar ik een tijdje ga wonen staan me al op te wachten. Door mijn schuld al erg lang. Heb helemaal niet in de gaten gehad dat mijn trein meer als 3 uur vertraging had. Dit omdat de trein soms in the middle of nowhere stopt. Waarom is me nog steeds een raatsel. Moet zeggen dat de treinrit van meer dan 11 uur wel de meest comfortabele rit is geweest die ik de afgelopen dagen heb gehad. Hier had ik namelijk een soort van bed. Al moet je wel oppassen dat je op het ruige terein niet je bed uit rolt. Dat zou een beetje vervelend zijn omdat ik namelijk bovenin lag.

Uiteindelijk ben ik dan in Phon Phisai. Op de plaats van bestemming.
Het huis is tamelijk groot alleen is het woongedeelte helemaal open. De slaapkamer is de enige plek waar een deur in zit en de ramen ook echt dicht kunnen.
Mijn kamer is erg groot met een matras in het midden van de kamer. Dit betekend dus dat ik voorlopig op de grond slaap.

Vader en Moeder spreken geen woord Engels dus heb me voorgenomen om er alles aan toe doen me in het Thai verstaanbaar te maken. Nu kom ik niet verder als hallo en dankjewel. Dus werk aan de winkel.