Lao Market

8 september 2012 - Phon Phisai, Thailand

Lao marketIedere Zaterdag is hier in het dorp de lao market. Hier komen dan de mensen uit Laos handel drijven. Samen met een Spaanse vrijwilliger en zijn Chinese vriendin ga ik hier heen.

Zoals elke vrouw heb ik er zin. Heb namelijk ook een missie. Heb wat truitjes nodig en het liefste nog een lange rok.

Hier in de Isan wordt het op prijs gesteld wanneer de benen tot op de knie bedekt zijn en de armen tot de elleboog. Vooral tijdens het les geven is dit heel belangrijk. Hier wordt nog echt tegen de leraar op gekeken.

Op de fiets richting de markt snuif ik voor het eerst het platteland van de Isan op. Het duurt niet lang of me rug is helemaal nat van het zweet. Niet omdat ik zo hard fiets maar doordat het zo verschrikkelijk klam is. Ja dat krijg je met het regenseizoen he!

Eenmaal op de markt kom ik meteen al iets absurds tegen. Hier worden kuikentjes alle kleuren van de regenboog geverfd. Dit door ze letterlijk in de verf te dopen. Kennelijk vinden kindjes ze dan leuker. Ook worden er puppy's verkocht. Heb me laten vertellen dat deze niet als huisdier gehouden gaan worden.

Na alle indrukken op me ingenomen te hebben ben ik dan toch eindelijk geslaagd. Tijd om terug naar het huis te gaan.

's avonds gaan alle Falangs(buitenlanders) samen een hapje eten met Jack. Waar hij een interesant verhaal verteld over het ontstaan van de Mekong rivier. Hier meer over een andere keer!