student competition

9 september 2012 - Phon Phisai, Thailand

Student competitionDeze Zondag is er een wedstrijd tussen alle scholen. Dit om te kijken welke school gemiddeld het beste is in alle vakken. Natuurlijk wordt hier ook hun Engels getest. Dit is waar ik van pas kom.

In de veronderstelling dat ik vandaag alleen kom om te kijken stappen we de school binnen. Naderhand blijkt dat ze mij graag een test voor laten lezen en de kinderen te intervieuwen.

Na even een korte uitleg word ik meteen in het diepe gegooid en sta ik voor de eerste keer voor de klas. Nog een beetje onwennig ga ik dan maar aan de slag.

Het is de bedoeling dat ik een tekst voor lees en dat de leerlingen dit tekenen. Vervolgens komen de studenten om de beurt en mogen ze vier vragen grabbellen. Deze stel ik dan in het Engels en zij horen hier antwoord op te geven. Ieder antwoord moet ik punten geven gebaseerd op juistheid en uitspraak.

Dit was voor mij een eerste leuke ervaring met voor de klas staan en heb dan ook  zin in Dinsdag wanneer ik echt voor de klas kom te staan.