Good morning teacher, how are you?

11 september 2012 - Phon Phisai, Thailand

Vandaag is me 1ste dag op school. (Thais: Roong Rien )

De lerares waar ik mee samen loop is een klein aardig Thais vrouwtje. Ze is erg spontaan en grappig. Haar Engels is erg goed, dit maakt alles een stuk makkelijker.

Dan is het punt daar dat ik mezelf teacher mag noemen. Please stand up klinkt het vanuit een hoekje.

Good morning Teacher how are you?
I'm fine thank you, how are you?
I'm fine, Thank you.
Please sit down.

Zeggen de leerlingen in koor. Helaas kom ik al snel tot de conclusie dat dit alles is wat ze kunnen zeggen in het Engels.

Daar is Pusita de Thaise lerares om me te helpen. Aan de slag dan maar. Word hier meteen in het diepe gegooid. Voor ik het weet heb ik me voorgesteld en sta ik iets op het bord te krabbellen.

Vandaag is mijn geluksdag. Er is geen stroom dus geen ventilators. Dit betekend een gratis sauna. Deze sauna is ook meteen de reden waarom ik 's midags eerder naar huis mag. Het is gewoon niet uit te houden. Na minder dan een week ben ik nog niet gewend aan deze hitte.

Omdat Jack druk bezig is met de bouw van zijn huis gaan we volgende week naar 2 andere scholen. Dit om de spullen die ik vanuit Nederland mee heb genomen te geven. De school waar ik les geef het relatief goede voorzieningen en de kinderen hebben wat ze nodig hebben. Daarom wil ik graag naar de scholen die niks hebben, deze scholen liggen ver van de Mekong en de bewoonde wereld.